Paloni pop-up

Näyttely Suomen käsityön museon Ikkunagalleriassa 15.1.-16.3.2014

Paloni tuo Jyväskylään monipuolisen valikoiman kiinnostavien suomalaissuunnittelijoiden muotia ja muotoilua. Palonin pop-up järjestetään yhteistyössä Suomen käsityön museon kanssa museon aulatiloissa 15.1.-16.3.2014 osoitteessa Kauppakatu 25. Mukana on 20 suomalaista tuotemerkkiä ja 25 suunnittelijaa.

Pop-up jakautuu kahteen teemaan ja valikoimaan. 15.1.-16.2.2014 kävijöitä hemmotellaan tyhjentämällä suunnittelijoiden varastoja ystävämyynnillä. 17.2.-16.3.2014 nähdään uusinta ja ajankohtaisinta.

Mukana Palonin pop-upissa ovat seuraavat tuotemerkit ja suunnittelijat:
Ainokainen / Netta Kervinen / Helsinki
Beloved / Päivi ja Janne Brunou / Mäntsälä
Design Palet / Kirsi Niemelä / Vantaa
Humbugi Asuste / Anni Jokinen / Tampere
Ideakoru / Maarit Naakka / Harjavalta
KAINO / Niina Sinisalo / Köyliö
Laura Vartio / Helsinki
Lempiväri / Elli Hukka / Helsinki
Loru design / Susanna Toivanen / Helsinki
Miia Magia Design / Helsinki
MUKA VA / Emilia Kiialainen & Anna Mattelmäki / Tampere
POGOSTICK failure / Minna Rytkönen & Emmi Korhonen / Helsinki
RARA / Veera Tuominen / Helsinki
Sarita Koivukoski Ceramics / Helsinki
Second Chance / Maija Nuppula / Fiskars
St. Malandra / Kristiina Nurmi / Helsinki
TOHONO / Anna Talvi & Nadia Kuu / Helsinki
Tyra Therman / Helsinki
Vietto Eco Fashion / Minna Kaartinen / Helsinki
2. Elämä / Yuan Long & Jaime De Vizcaya / Helsinki

Paloni tarjoaa persoonallisen, eettisen ja inhimillisen vaihtoehdon massatuotetuille tuotteille. Sen Helsingin Eerikinkadulla sijaitsevan myymälän tuotevalikoimassa on käsin tehtyjä tuotteita 80 itsenäiseltä suunnittelijalta, jotka valmistavat tuotteensa joko kokonaan itse tai tiimissä omalla asuinpaikkakunnallaan.

Tuotteiden suunnittelijoiden ja tekijöiden esitteleminen asiakkaille on tärkeä osa Palonin konseptia. Palonissa tuotelappu onkin paljon enemmän kuin hintalappu – siinä tuotteen suunnittelijat ja tekijät esitellään nimellä, kuvalla, paikkakunnalla sekä tuotteen taustalla olevia inspiraationlähteitä tai arvoja kuvaavalla suunnittelijan sitaatilla.

”Nimi Paloni ilmentää meille tuotteita tekevien itsenäisten suunnittelijoiden intohimoista suhtautumista omaan työhönsä. Ja kertoohan se myös omasta tunteen palostani, jolla tätä hommaa teen. Massatuotannon ja kopioinnin kulttuuri on saanut minut kaipaamaan inhimillisempiä ja persoonallisempia vaihtoehtoja, ja haluan tarjota niitä myös muille. Arvostan suuresti omaehtoisesti toimivia indie-suunnittelijoita, jotka yhdistävät oman luovuutensa ja käsityötaitonsa kauniissa tuotteissaan. Olen halunnut rakentaa Palonista inspiroivan myyntiympäristön, jollaisen nämä tuotteet ja suunnittelijat ansaitsevat, ja jollaista kaltaiseni naiset kaipaavat”, Palonin perustaja ja toimitusjohtaja Minna Särelä kertoo.

Palonissa eettisyys on tärkeä lähtökohta kaikille valinnoille. Tärkein eettinen periaate on se, ettei tuotteiden valmistusta ulkoisteta eikä kilpailuteta hinnalla, vaan tuotteet tehdään luovan prosessin tuloksena, huolellisena käsityönä.

”Palonin suunnittelijat ovat tehneet rohkeita valintoja päättäessään elättää itsensä omalla luovalla työllään. Tällaisten isojen valintojen edessä puntariin joutuvat niin omat kuin toistenkin käsitykset ammattien sosiaalisista arvostuksista, hyvän elämän kriteereistä ja tarvittavasta omaisuuden määrästä. Samoja pohdintoja olen itsekin käynyt läpi Palonia perustaessani. Toivoisin, että Paloni voisi inspiroida myös asiakkaitamme toteuttamaan unelmiaan ja tekemään niitä asioita, joista he oikeasti nauttivat.”

Lisätietoja

Pop-up Facebookissa: www.facebook.com/events/560320400708207

Lisätietoa Palonista:
050 589 4131, minna.sarela(at)paloni.fi
www.paloni.fi
www.facebook.com/paloni.fi
Instagram: @palonilife