Elektronisen käsityön työpaja

Suomen käsityön museossa lauantaina ja sunnuntaina 14.–15.11. klo 11–18

Suomen käsityön museossa järjestetään elektronisen käsityön työpaja, jossa kasataan elektronisia kytkentöjä, kolvataan ja hieman myös ohjelmoidaan. Opettajana on Suomen käsityön museon valitsema vuoden käsityöläinen 2015, mediataiteilija Matti Niinimäki Helsingistä.

Mediataiteilija Matti Niinimäki työskentelee pääasiassa vuorovaikutteisten taideteosten parissa. Hän on hankkinut taitonsa itse opiskellen ja kokeillen. Teoksissaan hän yhdistelee uusinta teknologiaa, kierrätysmateriaaleja sekä arkisia ilmiöitä ja eleitä luoden niistä uusia merkityksiä ja humoristisiakin yhdistelmiä. Niinimäen materiaalina on teknologia: koodi, elektroniikka, video, animaatio ja ääni taipuvat hänen käsissään taideteoksiksi, kokeellisiksi soittimiksi tai vuorovaikutteisiksi museoinstallaatioiksi. Vuodesta 2007 lähtien Månsteri-yrityksessään teknologialla luovasti leikkinyt Niinimäki opiskelee ja myös opettaa Aalto yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa.

Elektronisen käsityön työpaja ei vaadi aikaisempaa kokemusta aiheesta. Työpaja sopii taiteilijoille, opettajille, käsityöläisille ja kaikille muille aiheesta kiinnostuneille.

Ilmoittautuminen on avoinna osoitteessa www.lyyti.in/elektroninen

Työpajaan otetaan 10 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä.
Ilmoittautuminen https://www.lyyti.in/Elektroninen
Järjestäjällä on oikeus perua työpaja jos ilmoittautumisia ei ole riittävästi.
Työpajan hinta, 40e sisältää, opetuksen ja materiaalit.
Ota oma kannettava tietokone mukaan.

Matti Niinimäki