Late Night with ESN: Ecological Future

Late Nightsissa pohditaan ekologista tulevaisuutta yhdessä ESN Jyväskylän kanssa

Suomen käsityön museo perjantai 7.10. klo 18–22

Suomen käsityön museon syksyn Late Nightsissa on teemana ekologia ja tulevaisuus. Koko talon valtaavassa tapahtumassa pohditaan kierrätystä ja askarrellaan työpajoissa. Tällä kertaa tapahtuma järjestetään yhteistyössä ESN Jyväskylän ja HackLab Jyväskylän kanssa.

Kahvila Kultavatkain tarjoilee eettistä ja esteettistä purtavaa kokoillan hyvin kohtuullista korvausta vastaan. Kahvila Kultavatkain on Jyväskylän yliopiston taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitoksen opiskelijoiden ainejärjestö Corpuksen ylläpitämä.

Non-stop työpajoissa puuhaillaan pinssien ja peilien parissa ja hyödynnetään kierrätyspaperia. Pajojen ohjaajina on vapaaehtoisia ESN Jyväskylän edustajia. ESN on kansainvälinen opiskelijajärjestö, joka kannustaa opiskelijoita liikkuvuuteen ja kansainväliseen opiskelijavaihtoon ja on osa Erasmus opiskelijavaihtojärjestöä. Jyväskylän ESN-osasto järjestää monikulttuurista toimintaa tapahtumien ja matkojen muodossa niin vaihto-oppilaille kuin muillekin kansainvälisestä toiminnasta kiinnostuneille opiskelijoille.

HackLab Jyväskylä esittelee toimintaansa illan aikana ja kertoo 3D-tulostuksesta. HackLab Jyväskylä on vuonna 2011 perustettu yhdistys, joka toimii samoin periaattein kuin muutkin suomalaiset hacklabit. Se tarjoaa työtiloja, joissa on mahdollisuus toteuttaa erilaisia teknisiä ja taiteellisia harrastuksia ja verkostoitua samanhenkisten ihmisten kanssa.

Tapahtuma on pääosin englanninkielinen.
Vapaa pääsy koko illan!

Suomen käsityön museo järjestää tapahtuma yhteistyössä ESN Jyväskylän ja HackLab Jyväskylän kanssa.
www.facebook.com/esnjkl
jyvaskyla.hacklab.fi

Late Nights –tapahtumia järjestetään vielä Humakin järjestämänä Jyväskylän taidemuseossa 25.11.2016

Tapahtuma on osa Nuoret museoon –hanketta, jonka tarkoituksena on auttaa näkemään museo aktiivisena vierailukohteena, jolla on tarjottavanaan muutakin kuin näyttelyitä sekä aktivoida nuoria ja nuoria aikuisia järjestämään omia tapahtumiaan museoissa. Projektin tiimoilta järjestetään säännöllisesti Late Nights –tapahtumia sekä Low budget –työpajoja vaihtuvilla teemoilla.