Käsityöläisten joulutori kutsuu löytöretkelle uniikkien lahjojen maailmaan

Joulukuun toisena viikonloppuna on lahjojen löytäminen helppoa. Nykyisissä tiloissa jo 18. kertaa järjestettävä Käsityöläisten joulutori kerää yhteen 26 suomalaista käsityöläistä myymään tuotteitaan Suomen käsityön museolle la–su 9.–10.12. Joulutorille on vapaa pääsy.

Käsityöläisten joulutori tarjoilee modernia ja käsin kosketeltavaa joulutunnelmaa viikonlopun aikana yli 5000 kävijälle. Joulutorin tarjonta perustuu laadukkaaseen käsityöhön, tuotteen tekijän ja käyttäjän kohtaamiseen ja jouluisen kahvion lämpimään tunnelmaan. Viikonlopun aikana on helppo löytää uniikit, suomalaiset käsityölahjat niin itselle kuin perheelle tai kaverillekin. Käsityöläisiltä löytyy koruja, saippuoita, keittiö- ja sisustustuotteita, nahkatuotteita, kynttilöitä sekä vaatteita ja asusteita. Materiaalit vaihtelevat pehmeistä tekstiileistä ja lämpimästä villasta, keramiikkaan, puuhun, lasiin ja teräkseen.

Tervetuloa löytöretkeilemään suomalaisen käsityön pariin ja metsästämään juuri se kadoksissa ollut lahja läheisellesi!

Tapahtuma on osa Joulukylä Jyväskylä -kokonaisuutta. Katso muut jouluiset tapahtumat osoitteesta: https://visitjyvaskyla.fi/joulu

Joulutorille 2017 valitut käsityöläiset aakkosjärjestyksessä:

ArtAnttila, Laukaa
www.artanttila.com
Käsintehdyt pala-, neste- ja suolasaippuat, palashampoot ja saippuaoheistuotteet.

Chao & Eero, Lahti
www.chaoandeero.com
Chao & Eero suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia käsintehtyjä koruja yhdistäen perinteisen valmistuksen moderniin muotoiluun.

Design leenaSi, Palokka
www.designleenasi.fi
Huopatuotteita: huiveja, kaulureita, pikkuponchoja, miesten taskuliinoja, torkkupeittoja, rannekkeita, koruja 100% merino- tai suomenlampaanvillasta tai yhdistettynä muihin materiaaleihin.

Eero Lintusaari, Tuusula
www.eerolintusaari.com
Teemallisia korusarjoja ja kantaaottavia koruja erilaisista materiaaleista.

Elisa Muhonen TMI, Hollola
www.elisamuhonen.fi
Neuleita ja neuleasusteita luonnonmateriaaleista, valikoimiin kuuluvat: pipot, huivit, säärystimet, rannekkeet, pannat ja sukat.

Erja Raittinen Oy, Joutsa
www.erjaraittinen.fi
Kotimaiset käsinpainetut tekstiilit.

Hasa design, Konnevesi
www.hasadesign.fi
Värikkäitä batikkiasusteita ja sisustustuotteita.

House of Simone (PTPromotion Ky), Kangasala
www.houseofsimone.fi
Koruja, asusteita ja käyttöesineitä nahasta. Päätuotteena kasviparkitusta nahasta käsin muotoillut näyttävät ja uniikit korut ja asusteet.

Idealahjat Ky, Tampere
www.arjenilot.fi
Korkealaatuiset ja kotimaiset Arjen Ilot -tuotemerkin tuotteet, pääasiassa keittiö- ja kattaustuotteita lämpökäsitellystä puusta yhdistettynä ruostumattomaan teräkseen.

Ikiaikalasi, Laukaa
www.ikiaikalasi.com
Lasitaiteilija Katja Rauhamäki valmistaa Ikiaikalasi-tuotteita vanhasta eri aikakausien ikkunalasista. Tuotevalikoimaan kuuluu yksilölliset käyttö- ja sisustusesineet.

Kalevantuli Oy, Multia
www.kalevantuli.net
Kalevantulen kynttilät valmistetaan korkealaatuisista vahoista neljän ammattilaisen voimin. Tuotelinjaan kuuluvat läpikuultavat ja läpivärjätyt parafiinikynttilät sekä kasvipohjaiset soijavahakynttilät.

Keraamikko Paula Ruuttunen, Mikkeli
www.paularuuttunen.com
Käsindreijattua käyttökeramiikka ja sisustustuotteita kivitavarasta ja posliinista.

Kimmo Tulimetsä t:mi, Turku
www.tulimetsa.fi
Raudasta taotut mm. valaisimet, kellot ja korut.

Korupaja Helmi, Haapavesi
www.korupajahelmi.com
Kultasepäntyönä uniikkeja koruja tai pieniä sarjoja hopeasta, kullasta ja vanhoista rikkinäisistä koruista.

Koi Design, Tupos
www.koidesign.fi
Koi Designin hopeakorut ovat uniikkeja ja käsityönä valmistettuja piensarjoja. Niissä ilmentyy arki; yksilöllisyys ja toistuvuus.

Maahiskoru, Akaa
www.maahiskoru.com
Luonnosta poimituista kukista, lehdistä, oksista ja kävyistä valamalla tehtyjä hopeisia korvakoruja, riipuksia ja käätyjä.

Mafka & Alakoski Oy, Riihimäki
www.mafka-alakoski.fi
Mafka & Alakosken lasistudion korkealaatuiset taide- ja käyttölasituotteet suunnittelee ja valmistaa lasitaiteilijat, lasinpuhaltaja Marja Hepo-aho ja lasinpuhaltajamestari Kari Alakoski.

Marjaana Niskanen, Jyväskylä
www.facebook.com/marjaananiskanendesign
Kodin somiste- ja käyttötuotteita arkeen & juhlaan Marjaanan omalla kuviomaalimalla.

Onnela Design, Tampere
www.onneladesign.com
Laukut, asusteet, korut, heijastimet.

Pauliina Rundgren HandiCrafts Oy, Mikkeli
www.prhandicrafts.fi
Raikasta muotoilua ja laadukasta käsityötä. Inspiraationa suomalainen luonto. Erikoisuutena tuhansia vuosia vanha emalointitekniikka.

Ristiretket.fi, Tampere
www.ristiretket.fi
Hirvenluusta käyttö ja koriste-esineitä.

RunoDesign, Savonlinna
www.runodesign.fi
RunoDesign valmistaa sisustustekstiilejä ja laukkuja käsinkudotuista kankaista, käsinpainettuja pellavatekstiilejä, villahuopia ja uniikkeja räsymattokoreja.

Studio Halonen, Kuopio
www.palapala.fi
www.studiohalonen.fi
PalaPala-malliston kierrätyskorut, Studio Halosen käsinmaalatut leikkuulaudat ja tarjoilualustat sekä Annamaija Halosen signeeratut Art Posterit.

Suomen Laatupuukko Oy, Jyväskylä
www.laatupuukko.fi
Toiminnalliset tuotteet keittiöön ja vapaa-aikaan. Sieniveitset, kokkiveitset, keittiöhakkurit ja puukot.

Teijan Tekemää, Pori
teijatee.blogspot.fi
Tuotteeni on tehty sekä kierrätyspaperista että uudesta paperista, tekniikkani on yksilöllinen kalligrafia. Painotuotteet on tehty omakätisesti tekemistäni originaaleista. Joulukuusen nauhat on akvarellivärillä siveltimellä kirjoitettuja.

Tmi Seija Ranttila / Ságat, Tampere
www.sagat.fi
Ságat. Saamelaisena suunnittelijana tuon esille oman kulttuurini rikasta väri- ja kuviomaailmaa moderniksi tekstiiliksi toteutettuna.

Käsityöläisten joulutori 9.-10.12.2017, klo 11-18
Suomen käsityön museo, Jyväskylä