Haku myyjäksi Käsityöläisten joulutorille

& haku joulusesongin uudeksi myyntitilitoimittajaksi museokauppaan

Vaikka kesääkin vielä odotellaan, mietimme jo joulua. Käsityöläisten joulutori järjestetään Suomen käsityön museossa Jyväskylässä joulukuun toisena viikonloppuna 9.–10.12.2017 klo 11–18. Myyjähaku joulutorille on 15.5.–15.6.2017. Samaan aikaan voit hakea myös museokaupan myyntilitoimittajaksi joulusesongiksi 2017.

Samalla hakulomakkeella voit hakea käsityöläisten joulutorille tai myyntitilitoimittajaksi tai molempiin, mutta valituksi voit tulla vain toiseen. Haku joulutorille ja museokaupan joulusesongin tavarantoimittajaksi on avoinna netissä 15.6.2017 saakka osoitteessa: https://www.lyyti.in/Hae_Kasityolaisten_joulutorille_ja_museokaupan_joulusesonkiin_6060
Saat sähköpostiisi heti vahvistuksen ilmoittautumisesta! Jos vahvistusta ei tule, ota yhteyttä järjestäjään!
Huom! joulutorille emme ota joulukoristeita.

Alta löydät tarkemmat ohjeet hakemiseen Käsityöläisten joulutorille ja museokaupan joulusesonkimyyntiin.

Käsityöläisten joulutori 9.–10.12.2017

Käsityöläisten joulutori järjestetään museon vaihtuvien näyttelyiden tiloissa, kolmessa eri kerroksessa. Nykyisissä tiloissa joulutoria on järjestetty 17 vuotta ja kahden päivän aikana siellä käy yli 5000 kävijää. Myyntipaikkoja on 26. Yhden myyntipöydän pituus 150 cm, leveys 80 cm, korkeus 75 cm. Pöytämaksu on 250 euroa sisältäen alvin 24%. Hintaan sisältyy pukkipöytä, valkoinen kangaspöytäliina, kohdevalaistus katosta ja neliväriflaijeri. Samalla pöydällä voi olla myynnissä useamman käsityöläisen tuotteita.

Markkinointi

Aloitamme tapahtuman markkinoinnin heti valinnan jälkeen. Joulutoria markkinoidaan lehti-ilmoituksilla, julisteilla, flaijereilla, sähköisissä kalentereissa sekä museon nettisivuilla ja sosiaalisessa mediassa. Teemme joulutorista flaijerin, jossa on osallistuvien yritysten nimet ja nettisivut. Flaijerissa ja muussa markkinoinnissa käytämme niitä kuvia ja tietoja, joita lähetätte hakemuslomakkeessa. Satsaa laadukkaisiin kuviin, sillä hyvät kuvat ovat aina valttia niin valinnassa kuin markkinoinnissa. Lähetä 1-3 kuvaa tuotteistasi, joita haluat myydä joulutorilla. Hyvät kuvat ovat aina valttia. Lähetä vain sellaisia kuvia, joiden käyttöoikeudet ovat kunnossa. Museo ei vastaa kuvien käyttöoikeuksista eikä maksa kuvien käytöstä. Esittelemme valitut käsityöläiset Facebookissa ja Instagramissa, joten ilmoittakaa hakemuksessa mahdolliset some-osoitteenne.

Valintaprosessi

Joulutorin käsityöläisiä valittaessa ensimmäinen valintakriteeri on, että tuotteet ovat ammattikäsityöläisten tekemiä ja markkinointimateriaalit kuten www-sivut, tuotekuvat, pakkaukset ja tuoteselosteet ovat kunnossa. Valtakunnallisena erikoismuseona valitsemme käsityöläisiä koko valtakunnan alueelta. Pyrimme saamaan myös eri materiaalien ja eri tekniikoiden taitajia esille. Asiakkaiden mielenkiinnon ylläpitämiseksi valitsemme joulutorille ensikertalaisia noin kolmanneksen, mikäli edellä mainitut hakukriteerit täyttyvät. Koska hakijoita on paljon, kaksi kertaa peräkkäin museon joulutorilla olleet käsityöläiset joutuvat välillä jäähyvuoroon, vaikka tuotteet ovat laadukkaita. Aina kannattaa hakea, sillä lopulliset valinnat tehdään aina kokonaisuus huomioiden.

Määräaikaan tulleista hakemuksista valitsemme 26 käsityöläistä ja neljä varasijalle ja ilmoitamme valinnasta kaikille 23.6.2017 mennessä. Valituille lähetään lasku ja sen eräpäivä on 15.09.2017. Paikkamaksua ei palauteta, mikäli peruutus tapahtuu eräpäivän jälkeen.

Haku Museokaupan joulusesongin myyntitilitoimittajaksi marras-joulukuuksi

Sinä, käsityötä ammatiksesi harjoittava yrittäjä, tarjoa joulusesonkiin sopivia tuotteitasi Suomen käsityön museon kauppaan myyntitilille! Etsimme jo valikoimissa olevien tuotteiden rinnalle uusia tuotteita ja käsityöläisiä. Haku on käynnissä 15.5.–15.6.2017. Otamme haussa huomioon sellaiset tuotteet, joita ei ole ollut aiemmin tai useampaan vuoteen museokaupassa myynnissä. Museokaupan henkilökunta valitsee hakemusten perusteella 5-8 käsityöläiseltä korkeintaan 30 uutta tuotenimikettä täydentämään museokaupan sesonkituotevalikoimaa jo valikoimassa olevien suosikkituotteiden rinnalle. Hakua varten tarvitset kuvan tai kuvia tuotteista, jolla tai joilla haet myyntitilitoimittajaksi. Voit hakea 1-8 tuotenimikkeen kokonaisuudella.

Käsityöalan erikoismuseossa vierailee marras-joulukuussa 12 000–13 000 kävijää ja museokauppa täydentää kaupungin muiden lahjatavaraliikkeiden valikoimaa. Museo tarjoaa tuotteillesi vilkkaan kauppapaikan, ammattitaitoisen myynnin ja paketointimateriaaleja Jyväskylän Kauppakadulla. Joulusesonkituotteiden myyntiprovisio on 33,33 % tuotteen verollisesta ulosmyyntihinnasta, käyttämämme kerroin on 1,5. Ilmoitamme museokauppaan joulusesonkiin valituille 30.6.2017 mennessä.

Joulutori:

Museokaupan joulusesonki: