Suomen käsityön museon julkisivu Kauppakadulle päin kesällä 2020. Kuva Tuija Koskinen

Pääsymaksut

Meillä käy museokortti.
Museon katutason näyttelyihin ja Museokauppaan on aina vapaa pääsy.

Aikuiset
8 €
4 € Näyttelyn vaihtojen aikaan, jolloin pääsy vain museon perusnäyttelyihin. Voit tarkistaa museon näyttelyjen ajankohdat Näyttelykalenterista

Eläkeläiset
6 €

Työttömät
6 €

Opiskelijat (muut kuin käsityö, taide- ja museoaineiden)
4 € voimassa olevalla opiskelijakortilla

Jyväskylän kaupungin henkilökunta
4 €
Museon infossa näytettävä voimassa olevaa kaupungin henkilökuntakorttia.

Ryhmälippu
6 € /henkilö
Ryhmälippu on tarkoitettu yli 10 henkilön ryhmille. Yksi matkanjohtaja ja bussinkuljettaja ryhmää kohti maksutta museoon.
Ryhmälipun hyödyntäminen edellyttää, että koko ryhmän liput ostetaan kerralla, eikä ryhmässä käytetä muita maksuvälineitä, kuten Museokorttia tai kulttuuriseteleitä.

Lapset (alle 18 v.)
Ei pääsymaksua

Etukortit
Meillä käyvät Museokortti ja ICOM-kortti sekä maksuvälineinä Smartum liikunta- ja kulttuuriseteli ja -saldokortti, Wellness Wallet -maksukortti, Sportti&KulttuuriPassi, Tyky-kuntoseteli, Tyky-Online sekä Ticket Mind&Body ja Ticket Duo -kortti.

Vapaa pääsy -päivät
Joinain tapahtumapäivinä kuten:

• Taidon päivänä 14.4.
  • Yläkaupungin yön lauantaina
  • Kansainvälisenä museopäivänä 18.5
  • Kansallispuvun syntymäpäivänä elokuun alussa
  • Käsityöläisten joulutorilla

Ilmaiskävijät
Perinneaineiden, käsityöaineiden ja kulttuuriaineiden opiskelijat, Suomen opasliiton jäsenet ja tiedotusvälineissä työskentelevät sekä sopimuksesta muut yhteistyökumppanit kuten Ornamon jäsenet. Kulttuuriluotseilla on vapaa pääsy kulttuuriluotsipassilla. Vapaa sisäänpääsy on myös sota- ja rintamaveteraaneilla, lotilla ja sotainvalideilla.
Alennukseen oikeutettujen opiskelijoiden, Suomen opasliiton jäsenten, museoalan ammattilaisten sekä tiedotusvälineiden edustajien on esitettävä ryhmään kuulumisen osoittava kortti.

Avustajat ja opas- ja avustajakoirat ovat tervetulleita museoon veloituksetta.

Haitari

Palveluiden hintoja 2024

Museon info palvelee ti-su klo 11-18.
craftmuseum.info [at] jyvaskyla.fi

Etsitkö kokoustilaa?

Suomen käsityön museosta löytyy erilaisia, kiinnostavia, kokoustamiseen sopivia tiloja.
Lähetä tilakysely verkkolomakkeella: www.lyyti.in/Kokoustilavaraus