Suomen käsityön museoon on helppo saapua suoraan Kävelykadulta!. Kuva Suomen käsityön museo (SKM) (Craftmuseum.fi)

Suomen käsityön museo sijaitsee aivan Jyväskylän keskustassa Kävelykadun varrella Kirkkopuiston vieressä. Museoon pääsee helposti kävellen rautatie- ja linja-autoasemalta. Lähistöllä on useita pysäköintitaloja. Katso lisää saapumisesta Jyväskylään alta.

Linja-autojen paikallisliikennekeskus sijaitsee Vapaudenkadulla n. 200 metrin etäisyydellä museosta.

Lähin taksitolppa sijaitsee Kauppakadulla, Jyväskylän taidemuseon edessä, n. 50 metrin päässä museosta.

Tilausajoliikenne: Lue lisää linja-autojen pysäköinnistä Jyväskylässä kaupungin verkkosivuilla.

Junalla

Pääset junalla Jyväskylään Helsingistä alle 3,5 tunnissa ja Tampereelta 1,5 tunnissa.

Jos lennät Helsinkiin, pääset suoraan lentokentältä lähtevällä junalla Jyväskylään vain yhdellä junan vaihdolla. Junalla voi myös matkustaa esimerkiksi Hankasalmelle, Petäjävedelle, Keuruulle tai Jämsään.

Tarkista juna-aikataulut VR:n sivuilta, josta voit ostaa myös junaliput.

Bussilla

Jyväskylään ja muualle alueelle pääsee helposti bussilla monista eri kaupungeista. Tarkista kaukoliikenteen aikataulut ja hinnat täältä. Linja-autoasemalta eli Matkakeskuksesta on lyhyt, noin kymmenen minuutin kävelymatka (n. 750 m) museoon Kauppakadulla.

Autolla

Jyväskylän alueelle on helppo tulla autollasi. Etäisyys pääkaupunkiseudusta ei ole pitkä ja saapuminen on helppoa joko E75-tietä Lahden kautta tai E12-tietä Tampereen ja Jämsän kautta. Jos haluat nauttia upeista maisemista ajon aikana, on hyvä valita hieman hitaampi reitti Lahdesta Pulkkilanharjun kautta. Etäisyydet ovat lyhyitä myös, jos tulet Lappeenrannasta tai Turusta.

Pysäköinti ja parkkikiekko
Monissa paikoissa Jyväskylän ympäristössä pysäköinti on maksullista. Tarkista pysäköintialueesi pysäköintimaksu. Lähistöllä on useita pysäköintihalleja sekä joitakin kadun pysäköintialueita. Tietoja pysäköinnistä kaduilla kaupungin keskustassa Jyväs-Parkin liikennekartalla.

Muista laittaa pysäköintilippusi auton kojelautaan pysäköidessäsi. Näin kuitti näkyy helposti auton ulkopuolelta. Tarkista pysäköintialueesi maksukäytännöt. Jyväskylässä on mahdollista maksaa pysäköinti useassa paikassa myös mm. Easypark tai Moovy -sovelluksilla.

Parkkikiekkoa käytetään joillakin pysäköintialueilla, joissa käyttö on merkitty liikennemerkeillä. Muista laittaa pysäköintikiekko auton kojelautaan pysäköidessäsi. Näin koko levy näkyy helposti auton ulkopuolelta ja täyttää pysäköintikiekolle asetetut lakisääteiset vaatimukset.

Jyväskylän keskustassa on useita pysäköintitaloja hyvissä paikoissa. Voit tarkistaa sopivimman parkkitalon sijainnin Jyväs-Parkin sivuilla osoitteen syöttämällä.

Etäisyydet autolla suurista kaupungeista

• Helsinki, 3 tuntia
  • Lahti, 2 tuntia
  • Tampere, 2 tuntia
  • Hämeenlinna, 2 tuntia 30 minuuttia
  • Lappeenranta, 3 tuntia
  • Vaasa, 3 tuntia 30 minuuttia
  • Turku, 3 tuntia 45 minuuttia
  • Oulu, 4 tuntia
  • Rovaniemi, 6 tuntia 45 minuuttia

Lentämällä

Finnairilla on lentoja Helsingistä Jyväskylään, joten voit saapua Jyväskylään myös lentäen. Lento kestää alle tunnin. Jyväskylän lentokenttä sijaitsee Tikkakoskella, ja voit matkustaa 23 kilometriä Jyväskylän keskustaan joko lentokentän kautta kulkevilla busseilla tai taksilla.

Sivu ylös

Huom! Tällä hetkellä Kirkkopuiston remontti vaikuttaa saapumiseen museoon. Kulku museoon pääosin Asemakadun ja Kauppakadun kautta.

Lisätietoja Jyväskylään saapuvalle löytyy Visit Jyväskylä Regionin verkkosivuilta. Ja nähdä muita mielenkiintoisia paikkoja nähdä ja vierailla, kun olet alueella.