Pieni punottu suorakaiteen muotoinen kaislakori. Kuva: Hilja Mustonen. Kuva Hilja Mustonen

Vuoden 2024 näyttelyt Aulagalleriassa

16.12.2023-3.3.2024 Dialogi – Kudottu ja kirjottu silta
Suomalaisjapanilainen näyttely pohjautuu tekstiililähtöiseen teosvaihtoon, jossa teeman on ollut matka sen eri merkityksissä. Omaa maustettaan teosvaihtoon ovat tuoneet myös helposti lähestyttävät ja opittavat tekniikat, kuten luova Saori-kudonta ja sashiko-kirjonta.

9.3.–2.6.2024 Punottuja koreja meiltä ja maailmalta
Näyttely on kunnianosoitus käsityölle, kulttuurille ja yhteisöille, jotka ovat säilyttäneet ja rikastuttaneet punonnan perinnettä ja taitoa. Korin punonta on Taitoliiton nimeämä vuoden 2024 käsityötekniikka.

28.9.–24.11.2024 Kintsugi - Ajan jälkiä
Aasialaisessa kintsugiperinteessä keramiikkaesine korjataan rikkoutuneita saumoja korostaen. Kultainen sauma rakennetaan aasialaisen lakkapuun lakalla useassa työvaiheessa. Näyttelyssä mukana Eeva Jokinen, Jade Kallio, Paula Ruuttunen, Hanna Nuorala, Katja Seppinen sekä kutsuttuina Mayumi Niiranen-Hisatomi ja Li Li sekä japanilainen lakkataiteilija Mitsumi Irahara.

Kiinnostuitko museon näyttelyistä?

Lisätietoja antaa näyttelyintendentti Mikko Oikari
mikko.oikari [at] jyvaskyla.fi

Haluatko näyttelysi tähän tilaan?

Tutustu näyttelynrakentajan oppaaseen omalta sivultaan

Museossa on aina myös vapaasti katseltavia näyttelyitä tai niiden osia. Katutason Aulagalleriaan on yleisöllä aina vapaa pääsy.

Aulagalleria on 50 m2 laajuinen näyttelytila, jossa esitellään alan ammattilaisten ja taiteilijoiden lisäksi ansioituneiden harrastajien ja harrastajaryhmien näyttelyitä. Aulagalleriassa näyttelyt vaihtuvat vuosittain yhdestä neljään kertaa, riippuen vaihtuvien päänäyttelyiden tilantarpeesta.

Näyttelyvaihtojen yhteydessä tilassa järjestetään tapahtumia ja pop up -näyttelyitä.

Voit myös lähettää näyttelyehdotuksesi meille suoraan verkkolomakkeen kautta: www.lyyti.in/ehdotanayttelya

Aulagalleria